Cruise control

Plaats reactie

Topic author
Herman Detz
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 2
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 jul 2015 10:33
Actief als: particulier

Cruise control

Bericht door Herman Detz »

Ik heb op, inmiddels, twee verschillende dagen in totaal 5 keer ervaren dat, rijdende op cruise control, de auto plotseling afremde en tegelijkertijd de radio uitviel en de navigatie bevroren was. Dit fenomeen doet zich voor vanaf de datum van de eerste update op 13 november 2023. Omdat ik niet heel vaak grote afstanden rijd merk ik dit niet heel vaak.
Heeft iemand anders ook dit probleem ook ervaren?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Austral200user
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 50
Lid geworden op: 05 sep 2023 12:44
Actief als: particulier

Re: Cruise control

Bericht door Austral200user »

Dat ervaar ik ook. Overigens niet na de update, maar doorlopend. Eind vorig jaar daar op het forum al een berichtje aan gewijd
adaptive-cruisecontrol-t36733.html

Ondertussen is de auto 2 maal naar de garage geweest om sensoren te controleren en één en ander te resetten. Echter zonder resultaat.
Ronduit gevaarlijk en ik heb daarom een klacht ingediend bij Renault Nederland. Ondertussen ruim 4 maand verder en geen enkele oplossing, behalve het advies om de cruisecontrol niet te gebruiken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Herman Detz
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 2
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 jul 2015 10:33
Actief als: particulier

Re: Cruise control

Bericht door Herman Detz »

Dank voor uw reactie. Mijn auto is inmiddels, nadat dit probleem was opgetreden samen met andere problemen, 3 keer naar de dealer terug geweest. De laatste keer 3 weken. Ze hebben toen een computer en de camera vervangen. Helaas zonder resultaat.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Kb87
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Berichten: 20
Lid geworden op: 06 mar 2024 00:30
Actief als: particulier

Re: Cruise control

Bericht door Kb87 »

Mijn adaptive cruise control remt ook soms omdat de wagen denkt dat er een wagen voor mij komt te rijden, dit gebeurt echter niet. Dit nu reeds 3x meegemaakt tijdens het fille rijden. Weet iemand trouwens hoe je de wagen uiterst links of rechts kan laten rijden met de lane assist? Hoe vaak ik ook aan mijn stuur trek blijft de wagen toch weer het midden van het rijvak opzoeken. Dit is echter gevaarlijk in de fille voor de voorbij rijdende motorrijders en het is ook de bedoeling dat je plaats open laat langs links of rechts afhankelijk van het rijvak waar je je bevindt voor de hulpdiensten. Iemand hier ervaring mee? Ik had gelezen dat dit mogelijk zou moeten zijn, hiervoor zie je de 3 lijntjes links en de 3 lijntjes rechts waar je wagen tussen staat (op het dashboard wel te verstaan).
Renault austral e-tech full hybrid iconic esprit Alpine 04/2024

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



HOzdemir61
3-posting-rookie
3-posting-rookie
Posts in topic: 1
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 mar 2024 16:23
Actief als: particulier

Re: Cruise control

Bericht door HOzdemir61 »

Wees blij dat je ACC je midden op de rijbaan houdt :) Ik merk dat die van mij vaak links of rechts aanhoudt. Het is me al vaak genoeg gebeurd dat de auto over de lijn ging en ik moest corrigeren. Zou dit te calibreren zijn?
Onnodige citaten verwijderd.

Als u reageert direct op het voorgaande bericht, kunt u hieronder bij "Snelle reactie" uw bericht schrijven.
Of met de knop "Plaats reactie". Moderator

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Kb87
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Berichten: 20
Lid geworden op: 06 mar 2024 00:30
Actief als: particulier

Re: Cruise control

Bericht door Kb87 »

Dit zou te kalibreren moeten zijn door aan je stuur te trekken naar de kant dat je wenst dat de wagen rijdt. Dit werkt echter niet bij mij, zoals in mijn vorig bericht vermeld, keert deze telkens weer terug naar het midden van het rijvak. Is dus niet bruikbaar tijdens fille rijden tenzij ik een motorrijder wil mee hebben. Wat natuurlijk niet gewenst is.
Renault austral e-tech full hybrid iconic esprit Alpine 04/2024

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht