donderdag, november 21, 2024
EspaceTalisman

Renault’s pasgeborene nu al winnaar

Renault Talisman – Phase 1

Zo, dat ging rap. De Renault Talisman komt pas over een paar maanden bij ons op de weg, maar op het Festival Automobile International in het Hôtel des Invalides te Parijs is de wagen al gekozen tot mooiste van het jaar 2015. Jammer  genoeg komt de wagen pas in 2016 beschikbaar voor het publiek.

Ook Ford, Mazda, Mini en Porsche vielen in de prijzen. De stemming werd gedaan door een online publiek van 100.000 stemmers. Renault won deze prijs voor het laatst met de Laguna Break in 2007.
De jury waren vervolgens professionals uit de automotive wereld en andere prominenten, en werden voorgezeten door Jean-Michel Wilmotte, een bekende architect.

De Ford GT mocht zich prijswinnaar noemen voor de titel Mooiste Supercar, Mazda RX Vision en de Porsche Mission E. moesten de prijs voor Mooiste Concept Car met elkaar delen, en voor het Mooiste Interieur moet u blijkbaar plaatsnemen in de Mini Clubman.

Het gouden palmblad (Palme d’Or) mocht Elon Musk in ontvangst nemen voor zijn kritische kijk op de auto en zijn out-of-the-box aanpak. Mocht u zich nu even afvragen wie meneer Elon Musk precies is; dat is de baas van automerk Tesla. Nu het kwartje valt is meteen duidelijk dat de prijs daar heel terecht gekomen is.

Laurens Van Den Acker
Laurens Van Den Acker

Los van de Talisman, kreeg de designdirecteur van Renault, Laurens van den Acker, de Grand Prix prijs voor design. De Renault Espace, de Kadjar, de Talisman en de Mégane werden door de jury geroemd om hun in- en exterieurdesign. Nederlander Laurens van den Acker is sinds 2009 Senior Vice President Corporate Design bij Renault

De prijsuitreiking heeft nog veel meer onderscheidingen in petto voor zeer aparte categorieën, zoals de categorie ‘Beste Foto‘ . Ook is er een categorie ‘Reclamecampagne‘, waar Renault ook een prijs kreeg voor de reclame met Kevin Spacy in de Renault Espace. Kent u de reclame niet? Geen nood, zie hieronder een video’tje van deze prijswinnende reclame.

 

 

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *