zaterdag, november 23, 2024
NieuwsZ.E. Zero Emision

Frankrijk sluit 189 snelladers langs autoroute In verband met veiligheidsproblemen

Op vakantie met de elektrische auto met doorreisland of bestemming Frankrijk? Zorg dan dat uw accupakket steeds voldoende afgetopt is en ken de alternatieven langs de route, want in Frankrijk zijn uit voorzorg veel snelladers buiten gebruik gesteld. Deze staan voornamelijk langs de Franse snelwegen.

De Franse instantie IZIVIA waarschuwde  voor een forse inkrimping langs het zogeheten Corri-Door-netwerk. Dit is een met FastNed te vergelijken netwerk van snelladers in Frankrijk.

Volgens Franse media waren er twee incidenten met brandachtige schade aan de laadpalen. Reden voor IZIVIA om zo’n 189 van de in totaal 217 snelladers preventief af te sluiten van het stroomnet. Naar verluid zou het gaan om om laadpalen van de in 2018 door het Nederlandse EVBox overgenomen fabrikant EVtronic.

Volgens EVBox zijn de problemen ontstaan door de configuratie van de palen door IZIVIA in combinatie met gebrekkig onderhoud. ,,We hebben herhaaldelijk aangeboden om te helpen het netwerk weer te activeren”, zo meldt een woordvoerder aan website Electrive.

De ANWB verwacht op korte termijn geen grote problemen. ,,Er zijn voldoende alternatieven en het is niet druk op de Franse wegen, omdat er geen vakantieperiodes zijn. Dat kan nog veranderen wanneer het druk wordt, maar voorlopig is het nog niet zover en in de tussentijd kan er nog veel veranderen.”

Over EVBox

EVBox is de internationale leverancier van laadinfrastructuur en laadbeheersoftware voor elektrische auto’s. Als de dochteronderneming van ENGIE, heeft EVBox vandaag meer dan 115.000 laadpunten in 55 landen geplaatst. Met behulp van slimme en schaalbare (snel)laadoplossingen voor onderweg, op het werk en thuis, draagt EVBox bij aan een emissievrije toekomst voor ons dagelijks vervoer. Ga voor meer informatie naar evbox.nl.

Avatar foto

gast blogger

Dit stukje is geschreven door een gastblogger. Ook gastbloggen voor Renaultforum? Dat kan zowel onder uw eigen naaam als een pseudoniem. Kijk via 'CONTACT' en 'bloggen voor Renaultforum' Wij zien uw stukje graag tegemoet. Zowel gratis stukjes als tegen een vergoeding (wanneer en indien geplaatst) zijn welkom.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *