- Carlos Ghosn, Algemeen Directeur van Renault, en Bruno Le Maire, de Franse Minister van Economie en Financiën, hebben de nieuwe productielijn voor de Alpine A110 in de Alpine-fabriek van Dieppe ingewijd.
- Met die nieuwe productielijn beschikt de Renault-groep over een uniek en hoogwaardig industrieel apparaat voor de productie van volledig aluminium voertuigen in Europa.
- Het aantal werknemers in de fabriek van Dieppe steeg de voorbije jaren met 60 procent.
Carlos Ghosn, Algemeen Directeur van Renault, en Bruno Le Maire, Minister van Economie en Financiën, hebben vandaag de nieuwe productielijn voor de Alpine A110 in de Alpine-fabriek van de Renault-groep ingewijd. In Dieppe, de geboortestad van Alpine, bezochten beide heren de specifieke installaties voor de productie van de nieuwe Alpine A110.
“Alpine nieuw leven inblazen in Dieppe, de industriële vestiging die vijftig jaar geleden werd gecreëerd met en door de blauwe Berlinette. Dat was de uitdaging die we samen tot een goed einde hebben gebracht, met de steun van de overheid, de regio, de agglomeratie, de Renault-groep en de Alliantie. In totaal werd meer dan 35 miljoen euro geïnvesteerd en werden 151 mensen aangenomen terwijl de fabriek een gloednieuwe uitrusting kreeg. Met deze wedergeboorte zijn Franse uitmuntendheid en elegantie niet langer een symbool maar een industriële realiteit.” aldus Carlos Ghosn, Algemeen Directeur van Renault. |
Om die transformatie optimaal te benutten werd het personeelsbestand van Dieppe met 60 procent uitgebreid en werden op twee jaar tijd 151 nieuwe werknemers aangenomen. Het 392-koppige team volgde gedurende 140 uur (vier weken) een specifieke opleiding over de hoogwaardige productie van de Alpine A110.
Over de Renault-groep
De Renault-groep, autoconstructeur sinds 1898, is een internationale groep die in 127 landen aanwezig is en in 2016 bijna 3,2 miljoen voertuigen verkocht. De Groep telt vandaag ruim 120 000 medewerkers en beschikt wereldwijd over 36 productievestigingen en 12 700 verkooppunten. Om de grote technologische uitdagingen van de toekomst aan te gaan en een strategie van rendabele groei te voeren, steunt de Groep op haar internationale ontwikkeling. Hij mikt daarvoor op de complementariteit van zijn vijf merken (Renault, Dacia, Renault Samsung Motors, Alpine en Lada), de elektrische auto en zijn unieke alliantie met Nissan. Met een nieuwe renstal in de Formule 1 en een sterk engagement in de Formule E is de autosport een uithangbord voor de innovatie en de reputatie van Renault.
Meer meer & meer foto’s via deze link op de site van Renault België